SPKS - My jsme Vám to Říkali!

My jsme vám to říkali

Víte, že existuje subžánr Re-pre..?

Subžánr re-pre (real prediction) byl založen Spolkem krásného slova z Královéhradecka. Je to vlastně takové, co by kdyby v moderních technologiích. Autoři předvídají jak a kam by se která technologie mohla ubírat a co by nám, jakožto potenciálním uživatelům, mohla dát, či naopak vzít. Vážně, nevážně polemizují o dopadech elektronizace, automatizace ve vztahu ku člověku. První sbírkou povídek byla kniha nazvaná Odpor je marný - osobně v tom vidím mírnou analogii s přetechnizovanou bytostí Borg, jejíž členové neměli svobodnou vůli, ale pouze vůli mnoha, ale jestli v to byla inspirace Star Trekem jsem nezkoumal. Druhá kniha je oproti tomu vyčítavě nazvaná My jsme Vám to říkali!

V této knize naleznete 17 povídek od 8 autorů (doufám, že jsou to všichni :)), kteří rozebírají věk zářivé budoucnosti. Čtenář se může těšit např. na povídku o testování super brýlí, jenž ke své funkci potřebují hlavně FairNet (internet), aby nositeli nejlépe poradili, tedy po tom až povypíná všechny ty reklamy třesením hlavou. Dozvíte se i jak se to má s novým a hypermoderním operačním systémem či konzolí s personifikovanou upíří polo-svlečenou asistentkou...pšššt nikdo vás nemonitoruje, neposlouchá ani váš bezpečnostní systém domu nemůže do ledničky objednat 30000kusů másla bez Vašeho vědomí a pak sám spáchat autodestrukci. Tohle prostě musí mít hlubší význam, ti lidé, kterým se tohle stává jsou jistojistě nemocní a trpí elektrorezistencí na níž je jednoduchý lék - gumový oblek!

V typicky české humorné formě čtenář dostává velmi palčivé otázky ohledně lidského soukromí, stále více bujícího byrokratického šimla, který z vás klidně udělá i nepřítele č.1, ač jste neškodný nebo jak civilizace hloupne díky technologiím. Myslím si, že člověk by měl ovládat stroj, ale jak dokazuje pohled autorů tak i dnes to začíná být naopak. Rozhodně doporučuji přečíst, minimálně Vás pobaví, protože některé věci jsou již poměrně aktuální.

4345258
2366
31561