František Kotleta - Velké problémy v malém Vietnamu

Kotleta

Jednu kotletu, prosím. Jednoho Kotletu, prosím…

Už je tady zas! Ne, to není název knihy Timura Vermese, ale konstatování, že se na pulty obchodů dostává nová kniha Františka Kotlety – Velké problémy v malém Vietnamu. Jedná se o volné pokračování předchozí knihy Příliš dlouhá swingers party. Hlavním hrdinou zůstává Tomáš Kosek, jehož peripetie jsme mohli díky povídkám sledovat v díle prvním. V díle druhém nám Kosek přechází z povídek do formátu novely, jejíž kvalita poměrně kolísá.

Příběh s Asiaty je v našich vodách poměrně neobvyklý, ale u Kotlety si člověk zvykne na cokoli. I na bisexuální litevskou tajnou agentu s vietnamskými kořeny. Příběh se rozjíždí hned od počátku v Amsterdamu, kde Tomáš Kosek a jeho dva spolupracovníci pátrají po unesené dceři Českého premiéra. Záhy zjišťuji, že z textu není cítit žádné nadšení pro ty tuny krve, sexu a bůhví čeho ještě. Text mi připadá tak strojově napsaný a uhlazený, až by člověk řekl, že to nepsal Kotleta. Konstatuji, že formu má kniha lepší než předchozí, ale s touto formou se právě vytrácí ta předchozí „antiumělecká“ radost.

Nicméně autor nápady stále má! Z rukávu tahá nejen výše zmíněnou agentku, ale i tajné základy na území prahy, monstrózní bitku na andělu, praktikování sexuální magie nebo zážitky se státní úřednicí v kufru auta vezoucí je na smrt.

Nemohu napsat, že kniha se mi nelíbila, ale nemohu také napsat, že by se mi líbila. Tedy až na ten hentai harémový závěr :). Připadalo mi, že autor potřeboval uzavřít zpočátku roztahaný příběh o Tomáši Koskovy a připravit čtenáře rychlým koncem, na nové hrdiny. Doufám, že na podzim připravovaný Spad, jež podle anotace vypadá sakra dobře, dopadne v reálu skvěle a napraví slabší Kotletův počin.

4367781
1235
19244